Sunday 29 September 2013

Set Shaklee Sembelit

Set Shaklee Sembelit

Ramai yang mengalami masalah sembelit kerana kurang mendapat serat. Mana taknya. Lauk pauk tradisional orang melayu kurang mengandungi serat seperti sayur dan buah melainkan kalau tuan rumah ada menyediakan masak lodeh dan juga buah-buahan sebagai pencuci mulut. 

Tambah memburukkan keadaan biskut-biskut kebanyakkan tinggi lemak dan gula. Selain boleh menaikkan berat badan, juga menyebabkan usus sukar menghadamkan lemak dan gula dalam jangka masa pendek, dan menyebabkan sembelit.

Ye la masa raya orang kurang bersenam. Masa yang ada dipenuhi dengan aktiviti kunjung mengunjung dan berbual bersama sanak saudara. Kalau berjalan pun tak sampai 10 minit dari tempat letak kereta ke rumah tuan rumah. Hehe
Sebenarnya sembelit ni bukan setakat hari raya sahaja tetapi ada juga orang yang mengalami sembelit di hari-hari biasa mungkin disebabkan tidak gemar makan sayur dan kurang mengambil serat seperti oat, dan buah-buahan. Kurang minum air putih juga menambahkan punca kenapa sembelit terjadi.
Masalah sembelit pernah terjadi pada semua orang sama ada kerap atau tidak bergantung pada corak pemakanan seseorang itu. Saya sendiri tak terlepas dari sembelit masa raya akibat kegemaran saya yang suka makan biskut dan dah tentu semasa hari raya corak pemakanan yang seimbang ke laut semuanya. Hehe
Bagi menangani masalah  sembelit ini. Alfalfa Complex dan Lecithin Shaklee sangat membantu anda. Alfalfa complex kaya dengan serat yang diperlukan untuk melancarkan pelawasan. Manakala Lecithin pula bertindak sebagai pemecah lemak, melembutkan najis, melembabkan usus dan meleraikan toksin di usus. Sudah tentu minum air putih secukupnya setiap hari adalah penting.

Memang berkesan dan membantu melengkapkan keperluan serat anda setiap hari. Sepanjang saya menggunakan alfalfa complex dan lecithin untuk tujuan memperbanyakkan susu badan, untuk kesihatan dan mental, saya  tiada masalah sembelit. Setiap hari mudah untuk ke tandas ^__^.










Pengambilan ostematrix shaklee sebanyak 4 biji sehari secara konsisten juga membantu menangani masalah sembelit terutamanya dikalangan wanita lepas bersalin dan juga orang tidak suka makan sayur sayuran. 



0 comments:

Post a Comment