Monday, 30 September 2013

Kenapa Vivix ni best sangat? Sebab apa Vivix ni menjadi pilihan ramai?

Testimonial Vivix Shaklee!!!


Kenapa Vivix ni best sangat? Sebab apa Vivix ni menjadi pilihan ramai?

Kebanyakan penyakit- penyakit kronik atau kritikal disebabkan oleh kegagalan fungsi sistem tubuh untuk berfungsi secara optimum disebabkan kecacatan sel mahupun kegagalan sesuatu organ.So VIVIX adalah tonik yang dihasilkan dari 4 jenis berries yang sememangnya telah dikaji mempunyai kandungan resveratrol yang sangat tinggi. Dimana resveratrol berfungsi melindungi sel- sel daripada rosak akibat radikal bebas dan mengaktifkan gene yang mengawal tindak atur gene dlm tubuh, yang memberi impak positif pada DNA, kesihatan sel dan metabolisme.

Kelebihan VIVIX :

 membantu mengelakkan KANSER 
 mengurangkan risiko PENYAKIT JANTUNG 
 mengurangkan komplikasi KENCING MANIS 
 membantu mengawal TEKANAN DARAH TINGGI 
 meningkatkan kesihatan ARTHRITIS & menyokong KESIHATAN SENDI 
 membantu kurangkan insiden bagi penyakit NYANYUK 
 menggalakkan PENURUNAN BERAT BADAN 
 meningkatkan SISTEM IMMUNE menyokong KESIHATAN MATA 
 menggalakkan kesihatan KESELURUHAN
 TAK PERLU TELAN PIL BANYAK sangat untuk menjaga kesihatan 
 melambatkan proses penuaan LOCK YOUR AGE!! 



SEBAB-SEBAB KENAPA PERLU AMBIL VITAMIN & SUPLEMEN



SEBAB-SEBAB KENAPA PERLU AMBIL VITAMIN & SUPLEMEN

1)     MASALAH PENGHADAMAN
Penghadaman yang tak efisien boleh membataskan penyerapan vitamin oleh tubuh. Contohnya jika mengunyah makanan dengan kurang sempurna atau terlalu cepat. Ini menghasilkan saiz partikel makanan yang lebih besra dari normal iaitu terlalu besar bagi tindakan lengkap oleh enzim-enzim penghadaman. Mereka yang menggunakan gigi palsu juga boleh menjejaskan penyerapan vitamin akibat pengunyahan kurang efisien.

2)     KOPI, TEH PANAS & REMPAH
Tabiat meminum air yang terlalu panas atau pengambilan terlalu banyak kopi, teh, jeruk dan rempah boleh menyebabkan inflamasi atau keradangan pada lapisan saluran pencernaan. Ini mengakibatkan kurangnya rembesan cecair penghadaman serta penyerapan vitamin dan mineral menjadi kurang.

3)     ALKOHOL
Pengambilan alkohol yang berlebihan boleh menyebabkan kerosakan pada hati dan pankreas iaitu organ yang penting dalam proses penghadaman dan metabolisma. Pengambilan alkohol yang kerap dan banyak menyebabkan badan memerlukan lebih banyak Vitamin B terutamanya thiamine, niacin, pyridoxine, asid folik, Vitamin B12, Vitamin A, Vitamin C, zink, magnesium dan juga kalsium.

4)     MEROKOK
Amalan merokok boleh menyebabkan iritasi pada saluran penghadaman dan meningkatkan keperluan badan terhadap Vitamin C yang juga penting dalam fungsi sistem imun.

5)     JULAP / UBAT SEMBELIT / UBAT KURUS

Penggunaan julap secara berlebihan boleh mengakibatkan kurangnya penyerapan vitamin dan mineral daripada makanan. Paraffin dan lain-lain minyak mineral meningkatkan kehilangan vitamin larut lemak seperti Vitamin A, D, E dan K. Penggunaan julap yang banyak juga boleh menyebabkan kehilangan mineral seperti potassium, sodium dan magnesium.

6)     MAKANAN TERLEBIH MASAK
Memasak terlalu lama atau memanaskan semula daging dan sayuran boleh memusnahkan Vitamin B, C dan E.

7)     MAKANAN DIPROSES (DALAM TIN)
Pemprosesan makanan yang bertujuan meningkatkan jangkamasa penyimpanan boleh menyebabkan kandungan nutrien berkurangan atau hilang sama sekali.

8)     MAKANAN SEGERA
Makanan segera yang tinggi kandungan karbohidrat, gula dan garam meningkatkan keperluan badan terhadap Vitamin B bagi memproses makanan tersebut.

9)ANTIBIOTIK
Sesetengah antibiotik walaupun berguna bagi menghapuskan kuman yang menyebabkan jangkitan boleh menghapuskan sekali bakteria-bakteria baik dalam perut dan usus.

10)ALAHAN MAKANAN
Mereka yang alah terhadap gluten atau laktosa boleh mengalami kekurangan sumber nutrisi diet yang penting seperti thiamine, riboflavin dan kalsium

11)KEHILANGAN NUTRIEN TANAMAN
Sumber makanan daripada tanaman seperti sayuran dan buah-buahan boleh kekurangan nutrien akibat pengurusan tanah yang lemah.

12)KEMALANGAN DAN PENYAKIT
Luka terbakar menyebabkan kehilangan protein, vitamin dan mineral. Pembedahan pula meningkatkan keperluan terhadap zink, Vitamin E dan nutrien yang terbabit dalam proses pembaikan sel.

13)TEKANAN ATAU STRESS
Tekanan fizikal, emosi dan pencemaran boleh meningkatkan keperluan tubuh terhadap Vitamin B2, B5, B6 dan Vitamin C.

14)SINDROM PRA HAID
Penyelidikan sains telah membuktikan bahawa 60% wanita yang mengalami masalah sindrom pra haid boleh mendapat manfaat dengan pengambilan suplemen Vitamin B6.

15)REMAJA
Proses tumbesaran yang pesat dari segi fizikal, emosi dan biokimia sewaktu usia remaja menyebabkan golongan remaja terutama perempuan memerlukan lebih banyak nutrien berbanding orang dewasa.

16)WANITA HAMIL
Kehamilan menyebabkan keperluan nutrien lebih banyak bagi memastikan proses tumbesaran yang sihat bagi ibu dan juga bayi.

17)PIL PERANCANG
Pil perancang boleh mengurangkan penyerapan asid folik dan meningkatkan keperluan tubuh terhadap Vitamin B6, Vitamin C, zink dan juga riboflavin.

18)WARGA EMAS
Peningkatan usia sering dikaitkan dengan pengambilan vitamin dan mineral khususnya zat besi dan kalsium yang berkurangan




Sunday, 29 September 2013

tahukah anda dalam shaklee tiada silica gel????

Tahukah anda??
dalam shaklee tiada silika gel. bagus kan =]

Perbezaan PALING KETARA antara vitamin Shaklee dan vitamin2 lain yg berlambak di farmasi dan pasaran?
...
Cuba lihat gambar dibawah ini..Pernahkan anda melihat silica gel ini di dalam botol vitamin Shaklee? Sudah pasti jawapannya TIADA.

Mengapa tiada?
Fungsi silica gel adalah utk menyerap lembapan..Biasanya silica gel ini boleh kita nampak dlm kotak kasut, handbag dan di dalam botol vitamin yg berlambak di pasaran...Ini bermaksud vitamin itu adalah vitamin SINTETIK..
Berbeza dgn vitamin2 Shaklee...Di dalam botol vitamin Shaklee tiada silica gel kerana ianya bersifat SEMULAJADI/NATURAL.

Ada nampak perbezaan di situ?
Pastinya yg NATURAL lebih SELAMAT dan BERKESAN……..



Saluran Susu Tersumbat Dan Radang Payudara (Mastitis)


Saluran Susu Tersumbat Dan Radang Payudara (Mastitis)

Kadang-kadang susu boleh tersumbat pada sebahagian payudara. Inilah yang dikatakan saluran susu tersumbat.

- Jika susu yang tersumbat ini tidak dikeluarkan pada bahagian payudara tersebut, ia akan menyebabkan keradangan (inflammation) tisu payudara atau radang payudara tanpa jangkitan (non-infective mastitis). Pada peringkat awal tiada jangkitan bakteria berlaku pada payudara. Apabila payudara dijangkiti bakteria ia menjadi radang payudara dengan jangkitan (infective mastitis).

- Saluran susu tersumbat dan radang payudara boleh disebabkan oleh :

- Penyusuan yang tidak kerap Mungkin disebabkan oleh bayi tidak kerap terjaga dari tidur, terlepas pandang tanda-tanda bayi mahu menyusuatau ibu sangat sibuk.

- Susu tidak dikeluarkan dengan sebaiknya dari sebahagian payudara

- Tekanan pada sebahagian payudara disebabkan oleh pakaian yang terlalu ketat, tidur meniarap dengan menindih payudara, tekanan oleh jari ibu pada payudara atau kecederaan pada payudara.


Ibu yang mengalami saluran susu tersumbat mungkin akan memberitahu anda yang beliau merasa adanya ketulan (lump) pada payudara, kulit kelihatan merah dan rasa sakit pada ketulan tersebut. Ibu selalunya rasa sihat dan tiada demam


Ibu yang mengalami radang payudara akan mengadu beberapa atau juga kesemua gejala-gejala berikut :--

- Sakit dan kemerahan pada kawasan tersebut

- Demam dan kesejukan

- Letih, rasa loya atau sakit kepala


Gejala radang payudara tanpa jangkitan dan radang dengan jangkitan adalah sama.

Pengendalian Saluran Susu Tersumbat Atau Radang Payu Dara

Penilaian :

Aspek yang penting dalam rawatan ialah memperbaiki pengaliran susu dari bahagian payudara yang terlibat
cari punca yang menyebabkan pengaliran susu yang tidak lancar dan perbetulkannya.

- Perhatikan penyusuan ibu. Lihat samada jari ibu menekan pada bahagian tertentu payudara yang menyekat pengaliran susu.

- Jika payudara terlalu besar, cadangkan pada ibu untuk mengangkat atau mengampu payudaranya semasa menyusu agar pengaliran susu lancar di bahagian bawah payudara.

- Nilai kekerapan penyusuan

- Periksa jika ada tekanan disebabkan pakaian yang ketat terutama pada waktu malam atau kecederaan pada payudara.


Rawatan

 Terangkan kepada ibu bahawa ibu MESTI Mengeluarkan susu dengan lebih kerap

o Cara yang terbaik ialah dengan meneruskan penyusuan dengan kerap

 Pastikan bayi melekap dengan betul

 memberi bayi menyusu pada payudara yang terlibat (jika tidak terlalu sakit) terlebih dahulu supaya dapat membantu melancarkan pengaliran susu dari saluran yang tersumbat

Bantu pengaliran susu ibu dengan :

- Melakukan urutan lembut di bahagian yang tersumbat ke arah puting sebelum dan sewaktu bayi menyusu

- Letakkan tuala suam dan lembap sebelum menyusu

 Periksa pakaian ibu terutama coli dan pastikan tidak ketat


 Ibu perlu berehat bersama bayi supaya bayi dapat menyusu dengan kerap.

 Ibu juga perlu minum air dengan mencukupi.

 Ibu yang bekerja digalakkan mengambil cuti sakit jika boleh.

 Rehatkan ibu, bukan payudara

o Lakukan pemerahan susu ibu jika bayi tidak mahu menyusu dengan kerap. Jika susu tidak dikeluarkan ketulan akan menjadi lebih sakit dan boleh menyebabkan ia bernanah


 Rawatan ubatan

- Ubat anti keradangan untuk mengurangkan gejala radang payudara contohnya Ibuprofen jika ada atau ubat analgesik ringan contohnya paracetamol.

- Antibiotik diberikan jika :

- Ibu mengalami demam selama 24 jam atau lebih

- Terdapatnya kemungkinan jangkitan contohnya pada puting yang merekah

- Gejala pada ibu tidak berkurangan dalam masa 24 jam walaupun pengaliran susu ibu telah berjalan lancar

- Keadaan ibu semakin teruk.


Vitamin Ape Yang Berkesan?Yang Mana Semulajadi? Yang selamat Diguna Untuk Long Term.Tapi Vitamin Ape Ye?


Vitamin Ape Yang Berkesan?Yang Mana Semulajadi? Yang selamat Diguna Untuk Long Term.Tapi Vitamin Ape Ye?

Saya syorkan anda ambil vitamin dari SHAKLEE. Shaklee dah lebih 50 tahun membantu jutaan insan lain kehidupan yang lebih sihat. Mereka memilih suplemen dari Shaklee kerana produk kesihatannya adalah 100% semulajadi, berkesan dan selamat. Setiap produknya diuji terlebih dahulu dengan lebih 80,000 ujian sebelum dipasarkan sejajar dengan matlamatnya untuk meningkatkan taraf hidup setiap insan tanpa kompromi dan tidak merosakkan alam sekitar.
Saya sendiri bukan jenis yang suka makan vitamin-vitamin ni mulanya. sebab bagi saya, dah cukup nutrien dalam hidangan makanan seharian yang saya ambik. Lagi pulak, saya sebenarnya risau ada kesan sampingan kalau amik makanan tambahan ni. Yela, takut de steroid ke, ada unsur dadah mana kita nak tau kan.
Hinggalah satu ketika, bila susu badan saya makin berkurang dan saya dah cuba macam-macam cara nak tambah susu, ditambah badan teramat letih dan tertekan, Kawan saya pn. liza pun syorkan amik VITAMIN SHAKLEE. Jadi, saya search kat blog pasal Shaklee, baca & teliti khasiat semulajadinya. Kemudian, saya order SetB (ibu menyusu). Hasilnya, sampai sekarang saya masih fully breastfeed untuk anak nombor 2 dah nak masuk setahun.Badan cergas je dah tak letih sangat macam anak sulong dulu. Anak pun sihat, cergas, ceria & cerdik=)...
Sebenarnya, banyak keistimewaan vitamin Shaklee yang saya perolehi apabila saya menggunakannya secara teratur. Jadinya, Bila dah dapat khasiat Shaklee dengan izinNYA saya nak jugak kongsi dengan anda yang sedang tercari-cari produk kesihatan yang selamat, berkesan & semulajadi. Sesape pun boleh amik set kesihatan shaklee ni.Sebab vitamin shaklee sesuai untuk semua individu dan peringkat umur. Samaada lelaki, perempuan, dah berusia, muda remaja, boleh amik set kesihatan shaklee ni. Vitamin-vitamin shaklee disediakan dalam bentuk set dan juga botol individu untuk disesuaikan dengan keperluan kesihatan anda.
Selain SetB (ibu menyusu), saya juga menyediakan set-set kesihatan lain yang sesuai untuk keperluan kesihatan anda & keluarga seperti SetA (Kesihatan optimum), SetC (berpantang), Set Kurus, SetG (Resdung / Allergi / Asthma / Eczema) dll lagi. Sila lihat PRODUK SHAKLEE untuk lihat lain-lain set kesihatan.
Kalau berminat anda boleh call / msj / whatsapp  saya di 0137196630.